21 Nisan 2011 Perşembe

Dost

Bana göre dostluk arkadaşlıktan çok daha öte bir ilişki. Çok arkadaşım var ama az dostum; çünkü arkadaş olmak kolay dost olmak ise zor. İlişkide olduğum herhangi bir kişiyi arkadaşım sayabilirim. Bu ilişki değişik derecelerde olabilir. Fakat dostum ilişkide olduğum herhangi birisi olamaz ve o ilişki belirli bir derecenin altına düşemez. Çünkü o zaman kişi dostluğun dışına çıkar; belki arkadaş olur.

Bana göre dost olmak beraberinde fedakârlığı ve vefalılığı getirir. Saygıyı saymıyorum, çünkü saygı yoksa ortada arkadaşlık bile yoktur zaten. Aynı şekilde fedakârsız ve vefasız bir dost da olamaz.

Bunları düşünüp yazdıktan sonra soruyorum kendime: Dostum olmasını istediğim kişilere dost muyum yoksa arkadaş mı? ... Siz de sorun.

B.T.

Arkadaş
1. Birbirlerine karşı sevgi ve anlayış gösteren kimselerden her biri, yâren. 2. Bir ortamda birlikte bulunanlardan her biri, hempa, refik
Dost
1. Sevilen, güvenilen, yakın arkadaş, gönüldaş, iyi görüşülen kimse, düşman karşıtı 2. Erkek veya kadının evlilik dışı ilişki kurduğu kimse, zamazingo 3. Sahibine sevgi gösteren hayvan 4. Bir şeye aşırı ilgi duyan, koruyan kimse 5. İyi geçinen, aralarında iyi ilişki bulunan
Fedakâr
Kendini, kendi çıkarlarını feda etmekten çekinmeyen, özverili
Vefa
Sevgiyi/dostluğu sürdürme, sevgi, sevgi/dostluk bağlılığı, sözünde durma

Kaynak: Büyük Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu

Hiç yorum yok: